Telefonszámunk: +36 (30) 509-2418 | Email címünk: INFO@SZEPAGYNAMU.HU
Blog

Meddig egészséges használni egy párnát?

Szepágynemű
2021.09.15 11:01

Az természetes, hogy időnként lecseréljük az ágyneműhuzatainkat. De azt tudtad, hogy a párnát is le kell bizonyos idő után?

Mikor cserélted le utoljára a párnádat?

A nap 24 órájából legalább 8 órát az ágyban töltjük. Ezért nem mindegy, hogy azt milyen minőségben, milyen körülmények között tesszük. Tartozunk annyival magunknak, hogy a hálószoba maximális kényelemmel várjon bennünket esténként. Itt pedig a legfontosabb elemek az ágynemű, a párna, a paplan, az ágyneműhuzat és természetesen a matrac.

Elárulom, hogy a párnát már késő akkor lecserélni, amikor göcsörtös és összeesett, amikor már teljesen besárgult. Komoly egészségi következményei lehetnek, ha nem megfelelő párnán alszunk és az már nem higiénikus. Se a szervezetünknek, se a nyakunknak nem tesz jót a totálisan elhasználódott párna.

Ha alvási problémákkal küzdesz, akár rendszeresen, akár időnként, az ágynemű lecserélésével, de már önmagában egy jó minőségű párna beszerzésével lehet, hogy megoldható a probléma. Megér annyit, hogy jól aludj, hogy lecseréled a régi párnád?

Sok párna már mosható gyártási technológiával készül, egy idő után azonban ezek is ellaposodnak, és aztán nem lesznek kényelmesek.

Hogyan bizonyosodhatsz meg arról, hogy a párnád cserére szorul e már?

Egyszerűen megnézheted: Helyezd a poliészter párnád az ágyra, hajtsd félbe és nézd meg, hogy visszaugrik-e az eredeti állapotába. Ha igen, akkor még nincs vész, de ha a párna úgy maradt, akkor azonnal le kell cserélni. Persze ez a teszt a memóriahabos párnára nem vonatkozik.

Milyen párnát válassz ahhoz az alvási pozícióhoz, amelyben a legtöbbet alszol?

 

Háton alváshoz: Közepes keménységű. A fejet megtartja, a csigolyákat ellazítja és a fej alatt addig süpped be, ameddig szükséges. A poliészter szálas pamut antiallergén párna pont ilyen.

Hason alváshoz: Lapos, puha párna. Ha hason alszol, a magas és kemény párna nem lesz kényelmes, sőt, derékfájást is okoz. A pehely párna például megfelelő ehhez a testhelyzethez.

Oldalt fekve: Válassz kemény párnát. Például a memóriahabos párna az, ami a legjobban alátámasztja a nyakcsigolyákat. Kényelmes a vállnak és a fejnek is.

Ha pedig sokat változtatod az alvási pozíciót éjszaka, választhatsz egy közepes keménységű párnát, de a memóriahabos párna ebben az esetben is jó választás lesz.

Ha a pihentető alvás fogalma régóta elkerül téged, ne vedd félvállról a problémát, később komoly egészségi problémáid lehetnek az alváshiánytól. Egy kényelmes, pihe-puha új párna megváltoztathatja az életed, ami a stresszes, ingerlékeny napokat illeti. Ébredj inkább kipihenten!